Koniec dopłat do aut elektrycznych

Dowiedz się więcej o programie Mój elektryk

volvo ex30

Koniec dopłat do aut elektrycznych. Co dalej z programem Mój Elektryk?

Dopłaty do aut elektrycznych w Polsce to podstawowe narzędzie zachęcające do nabycia własnego, ekologicznego pojazdu. Jak pokazują statystyki, ten sposób zdaje egzamin. Liczba elektryków jeżdżących po krajowych drogach wciąż rośnie. Niestety pula środków na dopłaty kurczy się, a przyszłość programu wisi na włosku. Być może to ostatnia okazja na skorzystanie z dopłaty!

Ostatnie środki na dopłaty do elektryków

Choć program „Mój elektryk” cieszy się dużą popularnością wśród Polaków, to niestety środki przeznaczone na dopłaty do samochodów elektrycznych powoli się kończą. Według danych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, z puli 600 mln zł przeznaczonych na ten cel, na dzień 15 maja 2024 roku pozostało już tylko 35 mln zł, czyli zaledwie 6% kwoty bazowej.

Eksperci alarmują, że wstrzymanie dotacji byłoby fatalną wiadomością dla osób zainteresowanych zakupem, leasingiem lub wynajmem takiego pojazdu. Bez rządowego dofinansowania miesięczna rata za auto może wzrosnąć nawet o kilkaset złotych!

Wyczerpujące się środki to niepokojący sygnał dla całej polskiej elektromobilności, która wciąż pozostaje w tyle, za wieloma innymi państwami z Europy. W tej chwili nie wiadomo jeszcze, czy rząd znajdzie dodatkowe fundusze, aby podtrzymać rozwój branży aut zeroemisyjnych w Polsce.

Kiedy skończy się program dopłat do samochodów elektrycznych?

Zgodnie z pierwotnymi założeniami, program „Mój elektryk” ma obowiązywać do trzeciego kwartału 2025 roku. Niestety, ze względu na ogromne zainteresowanie dopłatami jest już niemal pewne, że pula zostanie wyczerpana w drugim-trzecim kwartale 2024 roku.

Istnieją szanse na to, że po przetransferowaniu środków finansowych z KPO znajdą się dodatkowe fundusze, jednak w tej chwili nie można stwierdzić tego z całą odpowiedzialnością. Lepiej więc nie odkładaj decyzji o zakupie lub leasingu auta zbyt długo. Tym bardziej że kwoty rządowego wsparcia liczone są w dziesiątkach tysięcy złotych! Już teraz skorzystaj z dopłat i wybierz jeden z modeli samochodów Volvo dostępnych od ręki w naszym salonie.

Dopłaty do aut elektrycznych w Polsce

Mimo licznych korzyści skala użytkowania pojazdów elektrycznych w Polsce nadal jest poniżej średniej unijnej. Wpływ na to ma przede wszystkim wysoka cena nowego samochodu. Z myślą o dalszym rozwoju segmentu elektromobilności zaproponowano dopłaty do aut elektrycznych realizowane przy pomocy programu „Mój elektryk”. Jakie są jego założenia?

Program „Mój elektryk” został uruchomiony 12 lipca 2021 roku i ma zakończyć się w trzecim kwartale 2025 roku. Skierowano go do wszystkich kategorii odbiorców, a więc osób fizycznych, przedsiębiorców, samorządów, fundacji, instytutów badawczych, stowarzyszeń, spółdzielni oraz innych instytucji. Warunkiem przyznania dopłaty do elektryka jest złożenie oświadczenia, że w ciągu 2 lat od zakupu pojazdu, nie zostanie on sprzedany.

Ile wynoszą dopłaty do aut elektrycznych?

Świadczenia z programu „Mój elektryk” różnią się w zależności od typu beneficjenta. W przypadku osób fizycznych jest ono udzielane w postaci bezzwrotnej dotacji w wysokości:

• do 18 750 złotych dla jednostek nieposiadających Karty Dużej Rodziny (maksymalny koszt pojazdu to 225 000 złotych),
• do 27 000 złotych dla jednostek z Kartą Dużej Rodziny (brak limitu ceny pojazdu).

Dopłaty do aut elektrycznych dla firm wynoszą:

• 18 750 złotych dla przedsiębiorstw niespełniających warunków podwyższonego przebiegu,
• 27 000 złotych dla przedsiębiorców, którzy zadeklarowali średnioroczny przebieg powyżej 15 000 kilometrów.

Dopłaty do aut elektrycznych – warunki uzyskania

Dopłata do samochodu elektrycznego przysługuje, gdy przedmiotem transakcji jest fabrycznie nowy pojazd, który nie został wcześniej zarejestrowany, a jego przebieg wynosi mniej niż 50 kilometrów. W ramach programu kwalifikowane są modele zeroemisyjne kategorii M1, N1, L1e – L7e.

Pojazd musi być zatem w pełni elektryczny – rozwiązania hybrydowe i plug-in nie mogą być przedmiotem bezzwrotnej dotacji na samochód. Przykładami aut, które z powodzeniem obejmowane są dofinansowaniem są samochody marki Volvo takie jak: EX30, XC40 Recharge czy EX90. Odwiedź nasz salon Volvo w Warszawie przy ulicy Toruńskiej 90, aby zobaczyć modele objęte dopłatami na żywo i skorzystać z jazdy testowej.

Zasady naboru przewidują możliwość uzyskania dopłaty do elektryka także wtedy, gdy przedmiotem jest umowa leasingu. Wnioski składane są przez firmy proponujące tę formę finansowania. Muszą one prowadzić współpracę z Bankiem Ochrony Środowiska.

Ustalone w ustawie progi cenowe dla leasingu wynoszą:

225 000 złotych netto dla podatników VAT, którzy chcą korzystać z pojazdu wyłącznie dla celów firmowych,
201 793 złote netto dla podatników VAT, którzy deklarują chęć korzystania z pojazdu również prywatnie,
225 000 złotych brutto dla organizacji niebędących podatnikami VAT.
Dofinansowanie na samochód elektryczny pozwala realnie obniżyć miesięczną ratę leasingową o nawet kilkaset złotych.

Gdzie złożyć wniosek o dopłatę do samochodu elektrycznego?

Wnioski w programie „Mój elektryk” składane są w formie elektronicznej za pomocą Generatora Wniosków o Dofinansowanie (GWD) lub u firm leasingowych. Wypełnienie formularza jest bardzo proste i każdy wnioskodawca będzie w stanie wypełnić go bez specjalistycznej pomocy.

Po uzyskaniu pozytywnej oceny wydanej przez NFOŚiGW wniosek staje się automatycznie umową, co znacząco przyspiesza wypłatę bezzwrotnej dotacji na samochód elektryczny. Szacuje się, że przeciętny okres oczekiwania na rozpatrzenie aplikacji wynosi miesiąc.

Do wniosku dołącza się także szereg dokumentów, w tym:

wydruk z CEPiK potwierdzający rodzaj napędu pojazdu,
faktury zakupu nowego samochodu (wraz z dokumentami zaliczkowymi),
pełny skan Karty Dużej Rodziny (jeśli dotyczy),
pełny skan dowodu rejestracyjnego zakupionego samochodu, w którym jako właściciel figuruje jednostka starająca się o dopłatę do auta elektrycznego,
zawiadomienie zakładu ubezpieczeń o cesji praw do ubezpieczenia,
pełny skan dokumentu ubezpieczenia OC oraz AC obejmujący ochronę od uszkodzeń, zniszczeń oraz utraty na skutek zderzeń, kolizji, zdarzeń losowych, uszkodzeń przez osoby trzecie oraz kradzieży wraz z dowodem opłacenia składek lub pierwszej raty,
oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu zgody współwłaścicieli na przetwarzanie danych osobowych (jeśli dotyczy),
oświadczenia dla NFOŚiGW,
pełnomocnictwo do złożenia wniosku o dotację oraz zawarcia umowy, a także prowadzenie czynności z nią związanych (gdy aplikacja jest składana w imieniu własnym i współwłaściciela pojazdu).
Skorzystaj z dopłaty do auta elektrycznego w naszym salonie Volvo

Jeśli rozważasz zakup samochodu elektrycznego, koniecznie odwiedź salon AUTOGALA przy ulicy Toruńskiej 90. Jako autoryzowany dealer Volvo w Warszawie oferujemy pełną gamę zelektryfikowanych modeli, takich jak Volvo XC40 Recharge, EX30 czy najnowsze EX90. Wiele z nich dostępnych jest od ręki!

Nasze auta wyróżniają się nie tylko bezkompromisowym podejściem do ekologii, ale także najwyższą jakością wykonania, zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa i komfortem podróżowania. Dzięki rządowemu programowi dopłat „Mój elektryk”, zakup elektrycznego Volvo jest jeszcze łatwiejszy.

Nasi doradcy klienta z przyjemnością pomogą Ci przejść przez cały proces aplikowania o dofinansowanie. Zajmiemy się wszystkimi formalnościami, abyś mógł cieszyć się jazdą swoim nowym Volvo jak najszybciej. Nie zwlekaj i już dziś umów się na jazdę próbną wybranym modelem.

Pamiętaj, że środki na dopłaty są ograniczone i warto złożyć wniosek jak najszybciej. Serdecznie zapraszamy do naszego salonu – razem przesiądziemy się na zeroemisyjną mobilność. Szukasz nowego Volvo w Warszawie? Znajdziesz je w salonie AUTOGALA!

volvo ex30 salon

Zapytaj naszych doradców o samochody dostępne od ręki

Sprawdź auta dostępne od ręki
Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 22 884 70 05
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Autogala otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
Autogala

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.