Hybryda czy elektryk?

Co wybrać?

hybryda i elektryk volvo

Hybryda czy elektryk – co wybrać w 2023 roku?

Tradycyjne samochody spalinowe sukcesywnie zastępowane są dziś przez ich hybrydowe i elektryczne odpowiedniki. Związane jest to nie tylko z postępem motoryzacji, lecz także przede wszystkim z troską o środowisko. Z tego też powodu transformacja motoryzacji dzieje się na naszych oczach, zaś samochody elektryczne i hybrydowe stają się standardem. Co zatem wybrać w roku 2023 – elektryka czy hybrydę?

Czym się różni samochód elektryczny od hybrydowego?

Na samym początku warto wytłumaczyć najważniejszą kwestię, czyli przedstawić różnicę pomiędzy samochodem elektrycznym a hybrydowym. Co ciekawe, nadal terminy te bywają mylone i przez niektórych kierowców używane są naprzemiennie, co jest oczywiście dużym błędem.

Mianem samochodów elektrycznych określa się te pojazdy, które używają silnika elektrycznego jako jedynej jednostki napędowej. Konstrukcja takiego samochodu jest zazwyczaj nowoczesna i futurystyczna. Samochody elektryczne posiadają akumulatory, w których skumulowana jest energia zapewniająca moc. Średni zasięg samochodów elektrycznych to dzisiaj około 400 km na jednym ładowaniu, czyli w pełni naładowanych akumulatorach. Warto dodać, że samochody elektryczne są bardzo ciche i całkowicie bezemisyjne.

Samochody hybrydowe zaś to pojazdy, które wyposażone są zarówno w silnik spalinowy, jak i elektryczny. Warto podkreślić, że istnieją trzy rodzaje hybryd, czyli miękkie, tradycyjne i typu plug-in. Ze względu na połączenie tradycyjnej, spalinowej motoryzacji z jej elektryczną i futurystyczną następczynią, samochody hybrydowe cieszą się dziś szczególnie dużym zainteresowaniem. Śmiało można zaryzykować stwierdzenie, że są one doskonałym pomostem pomiędzy motoryzacyjnym wczoraj a jutro, ponieważ dają moc i elastyczność silnika spalinowego, a także bezemisyjność i coraz mniejszą zależność od paliw kopalnych.

Czy hybryda plug-in się opłaca?

Jedną z najbardziej popularnych i najczęściej sprzedających się hybryd jest ta typu plug-in. Spowodowane jest to jej charakterystyką, ponieważ pozwala na największą elastyczność. Hybrydy typu plug-in są więc opus magnum idei połączenia tradycyjnej motoryzacji spalinowej z nowoczesną, elektryczną. Auta hybrydowe typu plug-in oferują zatem zewnętrzne podłączenie ładowania i elastyczność w kwestii wyboru napędu. Popularność tego rodzaju hybrydy wynika z tego, że są to samochody bardzo ekonomiczne pod względem użytkowania, ponieważ oferują rekordowo niskie spalanie. Elektryczny silnik jest w stanie skutecznie odciążać spalinową jednostkę napędową, dzięki czemu to kierowca samodzielnie może decydować o rodzaju napędu. W hybrydach zasięg jazdy na akumulatorach osiąga zazwyczaj około 50-70 km, dlatego hybrydy plug-in to doskonałe samochody zarówno do jazdy miejskiej, jak i na trasę.

Samochód całkowicie elektryczny czy hybryda plug-in?

Wielu kupujących staje dziś przed takim dylematem. Wybór pomiędzy samochodem w pełni elektrycznym a hybrydą typu plug-in jest ciężki, dlatego przy podejmowaniu decyzji warto wziąć pod uwagę kilka bardzo istotnych kwestii.

Na samym początku rozważań należy skupić się nie na plusach, ale na minusach obydwu typów samochodów. W przypadku samochodów elektrycznych będzie to z pewnością liczba stacji ładowania. Oczywiście sytuacja ta cały czas ulega dynamicznej zmianie na lepsze, jednak stacje do ładowania elektryków nie są jeszcze tak bardzo powszechne na trasie, jak stacje benzynowe.

W przypadku hybryd plug-in wyraźną wadą może być stale rosnąca cena paliwa. Samochody hybrydowe korzystają z elektrycznych rozwiązań i znacząco zmniejszają spalanie paliwa, jednak olej napędowy lub benzyna zawsze musi znajdować się w baku. Z tego powodu opłacalność jazdy hybrydą plug-in w dużej mierze zależna jest od ceny tradycyjnego paliwa.

Jeśli chodzi o ceny samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, to są one do siebie zbliżone. Można to porównać choćby na przykładzie Volvo XC40, które występuje w obu wersjach napędowych. Dlatego też w przypadku Volvo to nie cena powinna decydować o wyborze wersji, a potrzeby kierowcy.

Koniecznie należy wspomnieć także o zaletach obydwu rozwiązań:

• Samochody elektryczne doskonale sprawdzają się w miastach, ponieważ w wielu miejscach dostępne są darmowe stacje ładowania, zaś auta w pełni elektryczne zwolnione są także z opłat parkingowych na miejskich parkingach. Co więcej, opcja szybkiego ładowania na stacjach pozwala uzupełnić energię do 80% w zaledwie 40 minut.

• Hybrydy typu-plug in to samochody, które pozwalają na dużą elastyczność ekonomii jazdy. Dzięki sporemu silnikowi elektrycznemu można spokojnie używać ich elektrycznego trybu do jazdy miejskiej. Tradycyjna, spalinowa jednostka napędowa pozwala zaś także na dynamiczną jazdę w trasie i uniezależnia od stacji ładowania.

Podsumowanie

Reasumując, wybór pomiędzy samochodem elektrycznym a hybrydą typu plug-in w 2023 roku zależy od wielu różnych czynników. Samochód elektryczny jest zdecydowanie przyszłościowym wyborem, ponieważ do 2030 roku motoryzacja oparta na elektryczności będzie standardem. Z drugiej zaś strony hybrydy typu plug-in to idealny pomost pomiędzy starą spalinową a nową elektryczną motoryzacją, dlatego na najbliższe lata wybór ten wydaje się najbardziej uzasadniony. Z tego też powodu każdy, kupując auto w 2023 roku, musi sam podjąć decyzję, czy postawić na elektryka, czy może na hybrydę plug-in – obydwa rozwiązania są kuszące i zapewniają maksymalny komfort jazdy, szczególnie w przypadku modeli Volvo.

 

Nie znalazłeś wymarzonego auta? Napisz do nas lub zadzwoń 22 884 70 05
Skontaktuj się z nami

Zapytaj o szczegóły

Odezwiemy się do Ciebie w ciągu 2 godzin

Więcej › Jeżeli wyrazi Pan/Pani zgodę, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez administratora - Volvo Car Poland sp. z o.o., Warszawa (02-884), ul. Puławska 558/560 (VCP), na podstawie art. 6 ust. 1 pkt a) ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO), w celu marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo. Informujemy, że: podanie danych jest dobrowolne, może Pan/Pani w każdej chwili wycofać zgodę (w tym przy użyciu danych kontaktowych administratora lub inspektora ochrony danych), wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem, z inspektorem ochrony danych VCP może się Pan/Pani skontaktować przy użyciu adresu mailowego: globdpo@volvocars.com, odbiorcami Pana/Pani danych osobowych będą podmioty świadczące usługi na rzecz VCP, w tym: dostawcy usług marketingowych i IT, autoryzowani dealerzy Volvo, podmioty z grupy kapitałowej Volvo oraz partnerzy oferujący produkty Volvo Car Financial Services (np. kredyty, leasingi i ubezpieczenia), dane osobowe będą przechowywane nie dłużej niż przez 30 lat, przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania i przeniesienia (wniosek o realizację tych uprawnień można złożyć pod adresem: https://www.volvocars.com/pl/subject-rights-request-form), a także prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane również w formie profilowania online i profilowania społecznościowego, które będzie polegało na zbieraniu i agregowaniu Pana/Pani danych w celu stworzenia profilu klienta i przedstawiania materiałów reklamowych i ofert lepiej dostosowanych do Pana/Pani potrzeb. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych w sieci Volvo zamieściliśmy na stronie: polityka prywatności Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa), lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez kontakt głosowy na podany przeze mnie numer telefonu, w tym przy użyciu automatycznych systemów wywołujących. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹
Więcej › Wyrażam zgodę na prowadzenie przez Volvo Car Poland sp. z o.o. (ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) lub na jej zlecenie marketingu bezpośredniego produktów i usług marki Volvo, takich jak samochody, części i akcesoria, usługi Volvo Car Financial Services oraz inne usługi dostępne w sieci Volvo, poprzez przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności za pomocą poczty elektronicznej, a także za pomocą wiadomości SMS, na podany przeze mnie adres e-mail lub numer telefonu komórkowego. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdej chwili wycofana (w tym przy użyciu danych kontaktowych wskazanych powyżej lub w wiadomości e-mail wysłanej na adres inspektora ochrony danych: globdpo@volvocars.com). Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Pozostałe informacje dotyczące przetwarzania danych w celach marketingowych znajdziesz w powyższej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych lub na stronie polityka prywatności. Mniej ‹

* Dane konieczne do podania w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, przy czym spośród danych: numer telefonu i adres e-mail wystarczy podanie tylko jednej z tych danych wraz z zaznaczeniem odpowiedniej zgody poniżej (druga zgoda jest zgodą na kontakt telefoniczny, zaś trzecia zgoda jest zgodą na kontakt mailowy). Pierwsza z poniższych zgód jest konieczna do zaznaczenia w celu umożliwienia kontaktu i przedstawienia oferty, niezależnie od tego, czy podany zostanie numer telefonu czy adres e-mail.

Dealer Autogala otrzymał twoją wiadomość

Wszystko poszło zgodnie z planem. Nasz pracownik skontaktuje się z Tobą w ciągu 2 godzin.
|
Autogala

Używamy plików cookie, aby maksymalnie ułatwić Państwu korzystanie z naszej witryny internetowej, w tym także w celu dostosowania jej zawartości i reklam do Państwa preferencji, oferowania funkcji mediów społecznościowych oraz w celu analizy ruchu. Pliki cookie obejmują pliki związane z kierowaniem treści oraz pliki do zaawansowanej analityki. Więcej informacji podano w sekcji Informacje na stronie z opisem plików cookie. Klikając Akceptuj, wyrażają Państwo zgodę na używanie przez nas plików cookie. Aby zmienić rodzaj wykorzystywanych przez nas plików cookie, prosimy kliknąć „Ustawienia plików cookie”.

ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE
DOSTOSUJ
USTAWIENIA PLIKÓW COOKIE
ZAWSZE
AKTYWNE

OBSŁUGA SERWISU I USŁUG PODSTAWOWYCH

Te pliki są wymagane i nie można ich wyłączyć.
Dzięki nim serwis może działać a podstawowe funkcje mogą być obsługiwane.

POMIAR WYDAJNOŚCI zobacz więcej

Dzięki tym danym analizujemy wykorzystanie naszego serwisu, m.in. mierzymy jego wydajność. Te dane pomagają nam uzyskać informację o treściach, jakich poszukują użytkownicy naszego serwisu, jak często do niego wracają. Dzięki temu możemy udoskonalać nasz serwis.

PLIKI COOKIE NA POTRZEBY ANALIZ STATYSTYCZNYCH zobacz więcej

Firma Volvo Cars używa usługi Google Analytics, która analizuje sposób korzystania z naszych serwisów internetowych przez użytkowników. Dostarcza nam ona następujących danych; e.g., informacji o tym, które strony użytkownik wyświetlił; które linki kliknął; ile czasu spędził na stronie; jakie samochody skonfigurował w naszym konfiguratorze; jakiego urządzenia używał. Te dane pomagają nam zrozumieć, jak osoby odwiedzające nasz serwis internetowy korzystają z niego, i zapewnić prawidłowe działanie serwisu. Nie wykorzystujemy tych danych w celach marketingowych lub reklamowych i nie udostępniamy ich podmiotom trzecim.

PERSONALIZACJA REKLAM zobacz więcej

Te informacje cookies pozwalają nam na umieszczanie reklam, które odpowiadają zainteresowaniom użytkowników.Bez tych informacji użytkownicy będą widzieli reklamy niezgodne z ich potrzebami.

DOSTARCZANIE I PREZENTOWANIE REKLAM I TREŚCI zobacz więcej

Te pliki cookie obejmują w szczególności znaczniki i piksele, które razem służą do gromadzenia informacji o cyfrowych interakcjach użytkowników z naszymi produktami, zarówno w naszej, jak i innych witrynach internetowych. Dane te pomagają nam mierzyć skuteczność naszych kampanii reklamowych i, w połączeniu z informacjami pochodzącymi z interakcji użytkownika z nami poprzez inne kanały (wiadomości e-mail, aplikacja Volvo Cars, SMS, media społecznościowe i reklamy cyfrowe), pozwalają nam budować profil zainteresowań użytkownika. Następnie możemy wykorzystać ten profil do ukierunkowanego dostarczania użytkownikowi reklam Volvo Cars dostosowanych do jego potrzeb, za pośrednictwem wielu kanałów. Należy pamiętać, że Volvo Car Corporation wraz z partnerami dostarczającymi reklamy cyfrowe jest współodpowiedzialne za przetwarzanie danych osobowych w celach marketingowych i reklamowych. Podmioty współpracujące: - Facebook Ireland Limited, w zakresie dostarczania ukierunkowanych reklam i poprawy optymalizacji kierowania i dostarczania reklam, a także gromadzenia i późniejszego przekazywania danych Facebookowi. Więcej informacji o tym, jak Facebook przetwarza dane osobowe, można znaleźć w polityce prywatności tej firmy (https://www.facebook.com/privacy/policy). Jeśli użytkownik nie zaakceptuje tych plików cookie, reklamy (w tym nasze) będą nadal wyświetlane podczas przeglądania Internetu, a materiały marketingowe będą nadal wysyłane do użytkownika, jeśli wyraził on na to zgodę, przy czym takie reklamy i materiały nie będą dostosowane do zainteresowań i interakcji użytkownika, będą zatem mniej przydatne.